Valtteri Lindholm

TIETOPANKKI

Kirjoitan satunnaisesti kaikkea fiksua yrittäjyydestä ja markkinoinnista. Lisäksi pidän tällä sivulla artikkelisarjaa siitä, millaista oli perustaa uusi yritys ja mitä sille kulloinkin kuuluu.

AIHEET

VERKKOKAUPASTA

Verkkokaupan kallis pakkaus säästää rahaa – Varustelekassa on käytössä pahvilaatikko, jonka sulkemiseen ei tuhraudu paljoa aikaa tai yhtään teippiä. Samalla kerron myös muuten, miten meillä pakataan ja miksi.

Ohjeita yrittäjälle, joka harkitsee ensimmäisten työntekijöiden palkkaamista – esimerkin kautta läpikäytävät konkreettiset ohjeet siihen, miten työympäristöstä tehdään tehokkaampi ja helpommin omaksuttava, mikä taas helpottaa merkittävästi avun palkkaamista. Samalla tässä on itseasiassa salaa ohjeet siihen, miten verkkokauppa kannattaa perustaa.

Varustelekan palautusprosentti on 4-6 – verkkokauppojen palautusprosentit ovat suuria, mikä mun näkökantani mukaan johtuu siitä, että verkkokaupat (ja valmistajat) elävät edelleen kivijalkakaupan maailmassa.

Luentotiivistelmä: Saumaton verkkokauppa kivijalan tueksi  – Keksintöjen viikolla pidetty luento, jossa kerroin, miten olemassaoleva kivijalka avaa verkkokaupan ja saa enemmän rahoja. Ohjeet käyvät myös tilanteeseen, jossa uudelle yritykselle ollaan perustamassa verkkokauppa.

YRITTÄJYYDESTÄ

Nettisivut firmalle voivat olla hyvinkin huono idea – Muutettuani Porvooseen oli aika jännä huomata, kuinka huono internet-edustus monella paikallisella palvelulla on. Homma toimisi huomattavasti paremmin, jos ei edes yritettäisi ylläpitää huonoja nettisivuja, vaan keskitettäisiin ne resurssit parempaan Facebookin tekemiseen.

Luentotiivistelmä: Työ tekijäänsä kiittää – HT-laserin esimiespäivät – Kerroin HT-laserin porukoille, miten Varustelekassa pidetään huolta työhyvinvoinnista.

SOSIAALISESTA MEDIASTA JA MARKKINOINNISTA

Yrittäjä, älä linkkaa verkkokauppaasi Facebook-päivitykseen – Facebookin pitää kirjaa siitä, kuinka pahasti firmat spammaavat päivityksissään. Yksi varma tapa leikata näkyvyyttään on linkata verkkokauppa päivitykseen.

Kolme sanaa, jotka sun tulee tietää digimarkkinoinnista – ne ovat prospecting, retargeting ja re-engaging. Jos et tee retargeting-mainontaa, teet väärin.

Älä järkkää Facebook-arvontoja – arvonnat ovat ärsyttävää sisältöä, jotka tuovat isoja lukuja, joilla ei ole mitään merkitystä.

LUENTOJEN ESITYSMATERIAALIT

Luentoslaidit: Facebook-markkinointi 1: Facebookissa mainosten tekemisen perusteet – Facebookissa mainostamisen perusteet. Sometus on oma eri kurssinsa!

Luentoslaidit: Facebook-markkinointi 2 – luento niille, jotka osaavat jo tehdä mainoksia – Jos osaat jo tehdä FB-markkinointia, tässä jatkokurssi

Luentoslaidit: Facebook-markkinointi kerralla kuntoon – FB-markkinoinnin kurssi, jossa otetaan yhden yrityksen koko mainostili haltuun ja pistetään kuntoon.

Luentoslaidit: Nyt sinne someen ja äkkiä – sosiaalinen media yrityksille – Sometuksen perusteet

Luentoslaidit: Hyvä verkkokauppa – Verkkokaupan perusteet perusteellisesti läpikäytynä

TILAA MINUT PUHUJAKSI

Varustelekan menestys ja mun värikäs persoonani ovat tuoneet mulle puhujapyyntöjä jo pitkään. Sain Vuoden nuori yrittäjä – palkinnon vuonna 2015, jonka jälkeen keikkaa on riittänyt, ja mulle on kertynyt toiminnasta hyvä kokemus. Varusteleka on nyt viimein siinä pisteessä, ettei mun työpanosta tarvita ihan neljääkymmentä tuntia viikossa, joten mulla riittää nyt aikaa olla kauppiaan lisäksi ammattilaisesiintyjä.

Myyn puhuja- ja koulutuskeikkaa suoraan, laskuttajana toimii Valtteri Lindholm Oy. Saat minuun yhteyden sähköpostitse valtteri@varusteleka.fi, Facebookin yksityisviestillä tai yhteydenottolomakkeella. Puhelinnumeroani en jaa julkisesti.