fbpx

Tietopankki

Kirjoitan satunnaisesti kaikkea fiksua yrittäjyydestä ja markkinoinnista. Lisäksi pidän tällä sivulla artikkelisarjaa siitä, millaista oli perustaa uusi yritys ja mitä sille kulloinkin kuuluu.

Verkkokaupasta

Verkkokaupan kallis pakkaus säästää rahaa – Varustelekassa on käytössä pahvilaatikko, jonka sulkemiseen ei tuhraudu paljoa aikaa tai yhtään teippiä. Samalla kerron myös muuten, miten meillä pakataan ja miksi.

Ohjeita yrittäjälle, joka harkitsee ensimmäisten työntekijöiden palkkaamista – esimerkin kautta läpikäytävät konkreettiset ohjeet siihen, miten työympäristöstä tehdään tehokkaampi ja helpommin omaksuttava, mikä taas helpottaa merkittävästi avun palkkaamista. Samalla tässä on itseasiassa salaa ohjeet siihen, miten verkkokauppa kannattaa perustaa.

Varustelekan palautusprosentti on 4-6 – verkkokauppojen palautusprosentit ovat suuria, mikä mun näkökantani mukaan johtuu siitä, että verkkokaupat (ja valmistajat) elävät edelleen kivijalkakaupan maailmassa.

Luentotiivistelmä: Saumaton verkkokauppa kivijalan tueksi  – Keksintöjen viikolla pidetty luento, jossa kerroin, miten olemassaoleva kivijalka avaa verkkokaupan ja saa enemmän rahoja. Ohjeet käyvät myös tilanteeseen, jossa uudelle yritykselle ollaan perustamassa verkkokauppa.

Yrittäjyydestä

Nettisivut firmalle voivat olla hyvinkin huono idea – Muutettuani Porvooseen oli aika jännä huomata, kuinka huono internet-edustus monella paikallisella palvelulla on. Homma toimisi huomattavasti paremmin, jos ei edes yritettäisi ylläpitää huonoja nettisivuja, vaan keskitettäisiin ne resurssit parempaan Facebookin tekemiseen.

Luentotiivistelmä: Työ tekijäänsä kiittää – HT-laserin esimiespäivät – Kerroin HT-laserin porukoille, miten Varustelekassa pidetään huolta työhyvinvoinnista.

Sosiaalisesta mediasta ja markkinoinnista

Yrittäjä, älä linkkaa verkkokauppaasi Facebook-päivitykseen – Facebookin pitää kirjaa siitä, kuinka pahasti firmat spammaavat päivityksissään. Yksi varma tapa leikata näkyvyyttään on linkata verkkokauppa päivitykseen.

Kolme sanaa, jotka sun tulee tietää digimarkkinoinnista – ne ovat prospecting, retargeting ja re-engaging. Jos et tee retargeting-mainontaa, teet väärin.

Älä järkkää Facebook-arvontoja – arvonnat ovat ärsyttävää sisältöä, jotka tuovat isoja lukuja, joilla ei ole mitään merkitystä.

Luentojen esitysmateriaalit

Luentoslaidit: Facebook-markkinointi 1: Facebookissa mainosten tekemisen perusteet – Facebookissa mainostamisen perusteet. Sometus on oma eri kurssinsa!

Luentoslaidit: Facebook-markkinointi 2 – luento niille, jotka osaavat jo tehdä mainoksia – Jos osaat jo tehdä FB-markkinointia, tässä jatkokurssi

Luentoslaidit: Facebook-markkinointi kerralla kuntoon – FB-markkinoinnin kurssi, jossa otetaan yhden yrityksen koko mainostili haltuun ja pistetään kuntoon.

Luentoslaidit: Nyt sinne someen ja äkkiä – sosiaalinen media yrityksille – Sometuksen perusteet

Luentoslaidit: Hyvä verkkokauppa – Verkkokaupan perusteet perusteellisesti läpikäytynä

Valtteri Lindholm Oy:n tarina

Osa 1: Perustin uuden yrityksen ja uudet nettisivut
Osa 2: Kirjanpitoni hoituu Holvilla ja kirjanpitäjän tuntisopparilla
Osa 3: Eka keikka: möin päivän konsultaation FitFarmille
Osa 4: Tein nettisivut sitten ihan itte
Osa 5: 2018 meni melkein niinkuin arvelinkin
Osa 6: Ensimmäinen vuosi Holvin kanssa takana ja hyvin meni
Osa 7: Aloitin viimein yleisöluennot Helsingissä
Osa 8: Konsultoin Opinsysiä lukiolaiskannettavista

%d bloggaajaa tykkää tästä: