VALTTERI LINDHOLM - YRITTÄJÄ JA HERRASMIES

Olen 40-vuotias yrittäjä ja Varustelekan perustaja. Tämä sivusto on sekoitus mielipidekirjoituksia ja tietoiskuja yrittäjyydestä. Tätä kautta voit myös ostaa helvetin halpoja ja hyviä markkinoinnin videokursseja, sekä mun asiantuntijapalveluja.

Facebook-markkinointi kerralla kuntoon – luennon esitysmateriaali

Facebook-markkinointi kerralla kuntoon -luennossa näytetään käytännössä, miten jokaisen kannattaa rakentaa Facebook-mainostensa rungon. Yksi esimerkkifirma yleisöstä toimii koekaniinina ja antaa minulle käyttöoikeudet mainontaansa, jonka jälkeen teen firmalle kahdessa tunnissa toimivat mainokset sekä ohjeet siihen, miten mainosrunkoa ylläpidetään, ja mitä mainoksista kannattaa maksaa. Kurssia voi soveltaa parhaiten, jos firmalla on oma verkkokauppa.

Luento järjestetään seuraavan kerran Porvoossa 5.11. kello 18:00, hinta 50 euroa + alv, opiskelijat ja työttömät 35 euroa sis alv. Osta lippusi heti täältä!

Pohjaksi kannattaisi ehdottomasti käydä Facebook-mainonnan perusteet, tai ainakin lukea sen kurssin luentomateriaali.

Suosittelen mainonnan aloittamista Facebookissa ja Instagramissa

Ensinnäkin selkeyden vuoksi: Facebookin kautta tehdään myös Instagramin mainokset. Samaa mainosta voi näyttää molemmissa alustoissa, ja Facebookin mainostyökalulla voi tehdä myös pelkkiä IG-mainoksia.

Facebook- ja Instagram-mainosten tuotto on Varustelekassa noin kaksinkertaista Google-mainontaan verrattuna. Google-mainonnan tuotto taas ihan eri planeetalta kuin perinteisten mainosmuotojen. Hyvin tehtynä Facebook- (ja IG) ja Google-mainonta riittävät PK-yritykselle selllaisenaan, ja mainonta kannattaa ensin laittaa kuntoon Facebookissa. Tämä siksi, että Facebook-mainonnan ydin on kävijöiden uudelleentavoittaminen, ja tämä koneisto kannattaa olla kunnossa, kun alkaa Adwordista lähettämään kävijöitä sivuille.

Mainonnan ydin on aikaisempien kävijöiden uudelleentavoittaminen

Tärkeintä on ymmärtää, ettei kukaan osta mistään verkkokaupasta mitään ensi vierailulla. Siksi mainoksia pitää näyttää erityisesti sellaisille, jotka ovat jo käyneet kaupassa. Tällä tavalla pikku hiljaa pakotetaan asiakas ymmärtämään, että pakko se on kai ostaa jotain. Kurssilla käytänkin eniten aikaa siihen, että teen mainosrungon, joka näyttää eri tavalla mainoksia nettikaupan aikaisemmille kävijöille. Hinnoittelu menee sillä perusteella, että koitetaan tavoittaa kaikki kävijät ainakin pari kertaa.

Luentomateriaali

Kannattaa tulla luennolle, liput täältä!

Jos Porvoo on liian kaukana, minut voi houkutella sinun kaupunkiisi palkkiota vastaan. Homma menee sillai selkeästi, että pelkän tämän luennon vedän 1900 eurolla + alv, kun taas 2500 eurolla + alv saa minut vetämään tämän luennon ja 1-2 muuta, esimerkiksi niin, että ensin käydään läpi yhdella luennolla Facebook-mainonnan perusteet, ja kahvitauon jälkeen viedään homma konkretiaan tämän luennon avulla. Järjestäjäksi sopii paikallinen kehitysyhtiö, yrittäjäjärjestö tai muu isompi paikallinen toimija.